Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vlna následovníků veličin typu NEUROSIS či ISIS našla své zástupce také v Itálii. Právě odtamtud pochází instrumentální seskupení LENTO, čerpající z tvorby těchto (i dalších v článku zmíněných jmen) poměrně nepokrytě, ale jelikož tak činí s grácií, můžeme jim to pro jednou odpustit.
Bylo by však chybou domnívat se, že máme co dočinění s prachsprostou kopírkou. Kvintet z věčného města pouze velice efektivním způsobem absorbuje základní konstrukční prvky svých vzorů, k nimž krom dvou výše uvedených seskupení můžeme bez většího váhání přiřadit například i CULT OF LUNA, EARTH či GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR. Kapela se sympatiemi k těmto zavedeným jménům rozhodně nijak netají, od každého si bere to, co se jí nejvíce zamlouvá, a ve výsledku tak utváří zajímavý koktejl hudebních ingrediencí – nutno podotknout, že tento chutná velice příjemně. Koneckonců, podobně jako i výtvory všech označených seskupení.
Znalejší čtenář si tedy již jistě udělal obrázek o tom, co konkrétně se LENTO na svém full-length debutu snaží prodat. Hned zkraje "Earthen" sice kapela zní tak trochu jako PELICAN, ale jinak je jejich nahrávka plna hrubozrnných hlukových bariér, prostupují jí intenzivní (post)hardcorové pasáže, své mají co říci i industriálně/ambientní prvky kombinované s občasnými zpětnými vazbami; vše je navíc podtrženo typickou gradací. Inu, stačí mít oči a uši otevřené, vědět co je momentálně v kurzu a výsledek se dostaví – obzvlášť pokud máte schopnost přetavit do své vlastní podoby model úspěšně fungující u zkušenějších kolegů. Nutno také zmínit, že skladby nejsou postaveny na bůhvíjak velkých kontrastech – spíše se jedná o poměrně syrovou masáž, která je občas proložena nějakým tím ambientně/dronemetalovým předělem, díky čemuž výsledek působí dosti jednolitě, nikoliv však jednotvárně.
Mé finální hodnocení je určitě pozitivní. Živá vystoupení budou pravděpodobně také zajímavou záležitostí (viz video níže), a LENTO tedy mají dostatek předpokladů k prosazení se i v širším měřítku. Vydali kvalitní album, které navíc roste s každým dalším poslechem, evidentně disponují i solidním zázemím (deska se natáčela ve studiu, kde pracovali mj. DÄLEK), takže teď už zbývá jen trocha toho pověstného štěstíčka. Já jim rozhodně budu držet palce.
Daniel Cavanagh asi chtěl stvořit Anathemovské album, ale utopil se v klišé. Příjemně to odsýpá a zvuk i provedení se dají těžko kritizovat, ale je to tak nepůvodní a otřepané, že to úplně kazí emoce, které by jinak určitě fungovaly. Sem se vracet nebudu.
Rumunský doom metal s hlasem tak hlubokým, že i basa je proti němu mandolína. O to výraznější je, když mu do duetu hraje flétna. Jde ovšem o kvalitní nahrávku, kapelník svého času bubnoval u SHAPE OF DESPAIR a lecčemu se tam přiučil.
Hezky uchopil Mark Tremonti nové album. Často jako by dominantně riffující kytara sváděla souboj s jeho přesvědčivým vokálem. Důrazné a současně melodické album, které je možno definovat jednoduchým konstatováním - moderní a přesto klasický heavy metal.
Tohle album ukazuje, že zřejmě nejen samotná skupina, ale i vlastní jednoduše melodický deathmetalový styl se zdá značně vyčerpaný, alespoň pokud se dělá takto klišovitě, jako to předvádí současní THE BLACK DAHLIA MURDER. Hodně vlažné je to.
Obávám se, že tohle je jediná filmová verze Homéra, kterou jsem potřeboval vidět. Není bez chyb, ale tahle pomalá, temná a rozbolavělá věc dokáže zasáhnout na komoru. I proto, že vysekaný Ralph Fiennes je dokonalý Odysseus. Komorní drama o vině a PTSD.
Tato mladá švédská skupina v sobě nese esenci rockového pravěku 70. let stejně jako dravou razanci devadesátek a garage rockovou neurvalost. Občas i hitový potenciál, co mi připomněl pecky od THERAPY?. Výborné retro.
Pro poslech italského power metalu se člověk vždy musí zaštítit ochrannými kouzly. Kupodivu to není nutné pro poslech této party. Projev je civilní, více se opírá o instrumentální výkony inklinující k progu, k tomu zajímavý vokál. Slušné.